אודות עמותת בית הרב גץ

בית הרב גץ הינה עמותה שמטרתה להנציח את דמותו הרוחנית והתורנית של  הרב מאיר יהודה גץ אשר שימש כרב הכותל והמקומות הקדושים וכראש ישיבת המקובלים בית אל שברובע היהודי אשר חודשה על ידו ובכך והחזיר לישיבת בית אל עטרה ליושנה.

בשנת תשע"ח  נבחר הרב גץ  כדמות השנה בחינוך הממלכתי דתי (החמ"ד) .עמותת בית הרב גץ נרתמה למשימה החינוכית כדי לזכות  את תלמידי ישראל ללמוד על אישיותו המשלבת ספרא וסייפא,  קצין בצבא, רב ומקובל, אהבת הארץ ואהבת  התורה עובד אדמה ועבד ה'.

עמותת בית הרב גץ שמה לה למטרה ללמד על חייו פועלו ותפקידיו הציבוריים בדרכים שונות  "כדמות מופת" שניתן ללמוד ממנה  בבחינת "והיו עיניך רואות את מוריך" . גולת הכותרת של של תפקידיו היתה לאחר מלחמת ששת הימים כששימש הרב גץ כרב הכותל. במקום  שאליו בנו אבנר לא זכה להגיע. (אבנר נהרג בדרך לכיבוש  הכותל)  הרב גץ שימש כרב הכותל במשך 28 שנים .
ביומני הכותל מתאר הרב גץ  את כל מה שהתרחש בכותל בכל אותן שנים בהן כיהן  בתפקיד רב הכותל.

ללמד על הרב גץ אי אפשר בלי ללמוד על הרבנית אסתר גץ אשת הרב שהייתה עזר כנגדו, עליה נאמר "אשת חבר כחבר"  –  שלי ושלכם שלה הוא" . היא היתה עיקר הבית ועקרת הבית, ניהלה ביד רמה משפחה ברוכת ילדים וכך איפשרה לרב גץ לעלות במעלות התורה ולמלא את תפקידיו הציבוריים .

בית הרב גץ מספק: הדרכת סיורים ברובע היהודי בירושלים בעקבות הרב גץ, הצגות לילדים, לנוער ולמבוגרים המעלים על נס את אישיותו ומידותיו של הרב גץ,  הרצאות ברחבי הארץ בנושאים הקשורים למידותיו, פועלו ואישיותו של הרב גץ, ומוציא לאור ספרים לילדים, לנוער ולמבוגרים  אודות הרב גץ.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

 

סגירת תפריט
צרו קשר